W dniu 28 lipca 2023 r. ogłoszone zostały listy osób przyjętych do szkół ponadpodstawowych, które potwierdziły wolę podjęcia nauki poprzez złożenie w szkołach pierwszego wyboru oryginałów dokumentów. Spośród wszystkich kandydatów przyjętych do szkół ponad 45% będzie pobierać naukę w technikach, blisko 44% w liceach ogólnokształcących, natomiast ok. 11% w szkołach branżowych I stopnia.
W ramach tegorocznego naboru o jedno miejsce w I Liceum Ogólnokształcącym ubiegało się 1,57 kandydata, w II Liceum Ogólnokształcącym (ZSTiO) – 6,18 kandydata, a w III Liceum Ogólnokształcącym (ZSP) 4,06 kandydata. W Technikach natomiast obłożenie oddziałów było następujące: Technikum Nr 1 (ZSP) – 3,69 kandydata, Technikum Nr 2 (ZSTI) – 1,85 kandydata, a Technikum Nr 3 (ZSTiO) – 2,95 kandydata.
W szkołach branżowych również zainteresowanie przekraczało liczbę miejsc: Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 1 (ZSP) – 1,74 kandydata, Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 2 (ZSTI) – 1,68 kandydata, Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 3 (ZSTiO) – 2,95 kandydata.
Wśród liceów najwięcej kandydatów zostało przyjętych do I Liceum Ogólnokształcącego, które w tym roku utworzy aż 9 oddziałów klas pierwszych. Na drugiej pozycji jest III Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ponadpodstawowych. Zdecydowana większość kandydatów do liceów ogólnokształcących, ponad 50%, będzie się uczyć w oddziałach realizujących w zakresie rozszerzonym biologię, na drugim miejscu pod względem popularności uplasowały się oddziały, w których przedmiotem rozszerzonym jest matematyka (blisko 34% uczniów).
W technikach najwięcej osób zostało przyjętych do kształcenia w zawodzie technik informatyk, na drugim miejscu pod względem liczby uczniów jest technik hotelarstwa.
Po podjęciu przez kandydatów ostatecznych decyzji dotyczących wyboru szkoły zwolniły się miejsca
w poszczególnych oddziałach, ponieważ część uczniów z innych powiatów postanowiła jednak podjąć naukę bliżej swojego miejsca zamieszkania. Część miejsc uwolnili również uczniowie, którzy postanowili kształcić się w większych miastach, takich jak np. Kraków.
Obecnie – w ramach rekrutacji uzupełniającej - można jeszcze ubiegać się o przyjęcie do:
- I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki (klasy: humanistyczna, lingwistyczna, matematyczno-fizyczna, matematyczno-geograficzna i biologiczno-chemiczna),
- II Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących (klasa biologiczno-sportowa),
- Technikum Nr 1 w Zespole Szkół Ponadpodstawowych (technik hotelarstwa),
- Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych (technik informatyk, technik pojazdów samochodowych, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, technik żywienia i usług gastronomicznych),
- Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących (technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik geodeta, technik hotelarstwa, technik logistyk),
- Branżowej Szkoły I Stopnia Nr 2 w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych (mechanik pojazdów samochodowych),
- Branżowej Szkoły I Stopnia Nr 3 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących (monter zabudowy
i robót wykończeniowych w budownictwie, elektryk).
Ponadto wolnymi miejscami dysponują jeszcze Ośrodki Szkolno - Wychowawcze w Busku - Zdroju
i w Broninie.
Ośrodek w Busku - Zdroju oferuje kształcenie w:
- Szkole Podstawowej,
- Liceum Ogólnokształcącym,
- Technikum, które może kształcić w zawodach: technik informatyk, technik ekonomista, technik elektryk, technik mechanik, technik spawalnictwa, technik spedytor, technik przemysłu mody,
- Branżowej Szkole I Stopnia, która może kształcić w zawodach: krawiec, elektromechanik, mechanik-monter maszyn i urządzeń, elektryk, ślusarz,
- Szkole Policealnej: technik administracji, technik bhp, asystent osoby niepełnosprawnej.
Ośrodek w Broninie proponuje kształcenie w:
- Szkole Podstawowej,
- Branżowej Szkole I Stopnia, która może kształcić w zawodach: mechanik pojazdów samochodowych, ślusarz, cukiernik, kucharz.
- Szkole Przysposabiającej do Pracy.
Wszystkim przyjętym do klas pierwszych gratulujemy i życzymy licznych sukcesów edukacyjnych.
Autor tekstu: Wydział Edukacji (…)