Teleplatforma Pierwszego Kontaktu – pomoc medyczna nocą i w święta |
![]() |
Opublikował: Piotr Cira. Przekazała do publikacji: Ilona Marzec | |||
wtorek, 31 sierpnia 2021 | |||
Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK - 800 137 200 - pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, a w soboty, niedziele i święta TPK działa całodobowo. Połączenie jest bezpłatne. Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie. Natomiast jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:
Niewątpliwą zaletą i wygodą korzystania z TPK jest fakt, że jest to jeden numer dla całego kraju. Dlatego warto go mieć zapisanego w telefonie. W czterech językach Nie mniej istotne jest to, że TPK obsługuje połączenia w języku polskim oraz w:
Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, TPK oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego. W tym celu należy wejść na stronę:
|
|||
Poprawiony: wtorek, 31 sierpnia 2021 |